luni, 14 ianuarie 2013

Afirmatiile si mintea

 In momentul in care iti spui “incerc”, deja ti-ai semnat condamnarea la esec…

Mintea primeste informatia ca tu doar o sa incerci. Daca incerci o data, de doua ori, de trei ori si nu reusesti, ce faci? De obicei abandonezi, ca ti-ai setat mintea doar sa incerce.

Rezolvarea acestei autosabotari se face prin utilizarea unui sinonim.

In loc de “incerc” spune “urmaresc”. Cand incerci, o faci de cateva ori si apoi abandonezi. Cand “urmaresc sa fac asta” inseamna ca o sa faci pana cand reusesti. Nu iti dai voie sa abandonezi. Nu exista pentru tine alternativa decat succesul, atingerea rezultatului dorit.  Cuvantul “incerc” este un cuvant slab, e folosit in 99% din cazuri din pacate.

Cand spui “lucrez la obiectivul meu pana cand il ating” nu mai incape nici o urma de indoiala, nu vei “incerca”, ci vei reusi.



Cand folosesti verbele la timpul prezent, mintea primeste aceasta informatie ca o certitudine.

Cand folosesti la timpul viitor iti programezi creierul ca lucrurile sunt posibile, dar nu sigure.

Hai sa vedem cum si-a programat aceasta persoana viitorul…

A inceput sa isi zica in minte “Mi-ar placea ca in weekend sa ma simt minunat!”

In momentul in care folosesti timpul conditional-optativ, mintea nu se programeaza, ci doar ii spui mintii ca exista o posibilitate ca tu sa te simti bine.

Asta e marea greseala a ta cand iti imaginezi viitorul tau stralucit.

Tot ceea ce iti imaginezi extraordinar in viitor trebuie sa folosesti timpul prezent si fara “mi-ar placea”, “as vrea”.

Trebuie sa ii spui mintii tale “in weekend ma simt perfect”, “in curand am masina dorita”,  “peste 1 an sunt sanatos”.

Respecta urmatoarele reguli ca sa iti programezi eficient creierul:

-          Cand te gandesti la ceva ce vrei sa se intample in viitor, imagineaza-ti scena ideala, dar ca si cum deja s-a intamplat in trecut sau ca si cum deja se intampla in prezentul tau.



-          Simte in tine tot ceea ce ai vrea sa simti in acea situatie. Simte emotiile ca si cum deja le-ai fi simtit. (Subconstientul se programeaza prin emotii, asa ca suprapune pe imaginea dorita de tine si emotiile dorite de tine. Daca te gandesti la o intalnire de afaceri si vizualizezi totul in mintea ta, dar ceea ce simti este stres, atunci tu iti programezi stresul pe aceea situatie.)

Tehnica de autosabotare prin generalizarea problemelor – “tot ce mi se intampla e dezastruos”

O alta tehnica “inteligenta” pe care am aplicat-o eu mult timp a fost sa generalizez esecurile mele. Daca, de exemplu, greseam intr-o actiune imi spuneam in minte ca eu sunt gresit. Nu vedeam ca actiunea mea e diferita de mine. Pur si simplu ma identificam cu actiunea.

Daca stai bine sa te gandesti, esti poate nepriceput la unele lucruri, dar te pricepi suficient de bine la altele. Poti sa iei modul in care tu gandesti din lucrurile pe care le faci bine si sa il aduci in actiunile tale care inca nu le faci perfect.

!Ca sa scapi de aceasta programare gresita trebuie sa iti identifici modul in care vorbesti tu cu tine.

Cand iti spui in minte sau cu voce tare ca “tot timpul” doar tie ti se intampla lucruri rele, trebuie sa devii atent la aceste programari.

Obiective care  “nu” se implinesc niciodata

“Nu vreau sa fiu sarac”

“Nu vreau sa fiu bolnav”

“Nu vreau sa mai depind de nimeni”

“Nu vreau sa fiu gelos”

“Nu vreau sa ajung la Tokyo”

Din pacate, cei mai multi dintre oameni spun ceea ce nu doresc sa se intample in viata lor, unde nu doresc sa ajunga.

Mintea umana este cel mai puternic si cel mai flexibil computer din lume.  Ai la dispozitie o putere de calcul imensa, mai trebuie sa devii un bun programator ca sa iti stapanesti propriul computer.

Sa il hranesti cu energie potrivita, sa il pui sa faca pauze de lucru din timp in timp, sa il inveti lucruri inteligente ca sa aiba informatii de calitate, sa ii dai obiectivele corect formulate, toate acestea iti transforma mintea si ajungi sa ai mai multa forta mentala si puterea de a iti atinge orice obiectiv doresti.



STUDIU NLP

Am inchis ochii si am “vazut” aceasta teama a mea, apoi m-am vazut pe mine intr-o situatie in care am fost foarte increzator in mine. Am inceput sa modific propria mea reprezentare de insucces in cea de incredere. A functionat asa de bine

trebuie sa ajungi sa fi stapanul mintii tale

Ce ai de facut ca sa iti “educi” mintea este sa o urmaresti. Atentia este ceva ce nu tine de minte! Asta este cel mai avantajos lucru pentru noi. Atentia ta este singura arma pe care o ai si cu care poti sa iti dresezi mintea.

Smecheria cu atentia este ca poti sa iti analizezi mintea, poti sa iti privesti mintea ca si cum ar fi un televizor pe care se deruleaza filmul gandurilor tale.

In momentul in  care esti atent la gandurile tale o sa simti mintea ca un simplu intrument, ca o simpla componenta a ta. Tu esti cu totul diferit de minte!  Esti mai mult Atentie decat Minte!

Mi-a placut ceea ce spunea Paul Brunton despre minte – ca poate sa faca toate sarcinile pe care i le dai dar nu poate sa se analizeze pe ea insasi. Asa ca cel care reuseste sa o analizeze este o alta componeta a fiintei umane!  O componenta mult mai veche si mai dezvoltata! Constiinta!

Aceasta constiinta o simti rar!

. O simti dimineata cand te-ai trezit, este prima ta simtire atunci! Senzatia aia ca existi, ca esti viu. E asa de scurta incat nu ii dam atentie niciodata. Apoi mintea incepe sa produca ganduri si sa acopere aceea constiinta.  O mai simti in momentul in care adormi, cand mintea iti este obosita si pentru o clipa simti o stare de euforie in momentul in care te cufunzi in somn. Atunci nu te gandesti la nimic, doar simti clipa.

Si mai simti aceea constiinta si in timpul orgasmului. Cu cat este mai lung, cu atat aceasta senzatie de prezenta a ceva mai mult decat mintea obisnuita, incepe sa apara.

Constiinta asta este sursa starilor de fericire pe care le-ai avut de-a lungul vietii. Aceasta constiinta are doar trei caracteristici:

1.       Este sursa starii de fericire

2.       Este sursa senzatiei de EU

3.       Este sursa tuturor intuitiilor tale



Rolul mintii este tocmai sa actioneze ca un filtru intre viata ta obisnuita si aceste stari superioare.

Daca nu ai avea minte, toate starile constiintei te-ar coplesi. Nu ai face nimic altceva decat ai sta la soare sau oriunde altundeva pentru ca ai fi ca un drogat. Starile de fericire te-ar impiedica sa progresezi. Ai trai o continua stare de bine si implinire sufleteasca care in loc sa te puna la munca te-ar face sa devi lenes.

Ceea ce este util pentru tine e faptul ca aceasta constiinta este Eu-l tau perfect! Ea contine deja in ea toate starile pe care ti-ai dori sa le ai si inca iti lipsesc, toata forta interioara pe care o doresti si inca nu o ai decat uneori, toata gandirea pozitiva si optimismul de care ai avea nevoie in viata.

Toate aceste lucruri tu le ai in tine, ele sunt continute in aceasta constiinta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu